Școala Fotbal – Activitatea de bază

Aspecte metodologice

Din punct de vedere tehnic, cea mai mare atentie se acorda tehnicii individuale a jucatorului si posesiei mingii, incepind de la cea mai mica categorie de virsta.

Pentru categoriile care apartin activitatii de baza, antrenamentul este mai mult decit oriunde altundeva, un joc. Antrenorii-educatori, vin pe linga aspectele tehnico-tactice si cu cele ludice, dind placere si distrind copiii. Concomitent ii la ajuta la cresterea coordinativa, umana si fotbalistica.

Obisnuind micutii sa joace impreuna, sa se confrunte cu adversarii, sa se miste cu rapiditate pe spatii mici, le ofera un spirit sportiv sanatos si le imbunatatesc tehnica individuala.

Se vor introduce copiii in practicarea sportului prin jocuri dinamice, spontane, tinind cont de exigentele fiziologice, psihologice si pedagogice ale fiecarui pusti.

De la 9 pina la 13 ani, se pune accentul pe tehnica, disciplina si conceptul de “joc in echipa”. Se utilizeaza exercitii care tintesc posesia mingii si jocul de echipa prin triunghiuri de pase.

Din punct de vedere al metodologiei de instruire, observam ca in toate tarile studiate se ia in considerare nu numai aspectul strict fotbalistic, ci si cele adiacente, cum ar fi: programarea pregatirii, regulile de convietuire in grup, rolul antrenorului-educator, progresul fizic, tehnic si personal.

In toate tarile, primele doua grupe de virsta (5-8 si 8-12 ani) mijlocul prin care se invata copiii jocul de fotbal este “jocul”, aspectul ludic, miscarea, intotdeauna cu mingea. Asta deoarece obiectivul urmarit nu este numai acela de a creste un posibil campion, ci de a forma un OM.

ANTRENAMENTUL 9-12 ANI

La aceasta virsta, ciclul saptaminal poate cuprinde 2-3-4 sedinte de antrenament. Durata unei sedinte este de cca.60 minute.

Antrenamentul este descompus in 3 faze:

  1. Faza initiala (activare)
  2. Faza de baza (tema sau temele de antrenament)
  3. Faza finala

Exemplu de antrenament 

  1. Activarea

 In aceasta faza se lucreaza la statii, ceea ce inseamna ca dupa o perioada de timp stabilita de antrenor, grupele inverseaza statiile. Se poate lucra cu toti copiii, trecindu-se pe la fiecare statie (daca nu sint prea multi).

Statia 1
Suprafata: 10/10m
Nr.jucatori: >12
Materiale: conuri, mingi
Descriere:
– jucatorii sint in cerc, pe suprafata mentionata
– jucatorul din centru striga un nume, arunca mingea inalt, iar colegul al carui nume a fost strigat trebuie sa alerge si sa o prinda
– copilul care a prins mingea ramine in centru si, la rindul lui striga un nume, s.a.m.d

Varianta:
– mingea poate fi transmisa in aer cu piciorul


Statia 2

In aceasta faza, copiii desfasoara joc de la 3 V 3 pina la 5 V 5, cu portari sau la portite de 1m, in functie de citi se afla la antrenament.

Leave a Reply