Gestionarea tactica a jocului oficial (3)

Gestionarea tactica a jocului oficial (3)

Lectiile ALLEN@TORE.net
Massimo Lucchesi 

Cum analizam randamentul echipei prin intermediul unei grile de intrebari specifice

 

Evaluarea fazei de non-posesie

Din punct de vedere metodologic, antrenorul , care are sarcina de a aduna informatii utile pentru cresterea randamentului propriei echipe, poate avea beneficiu din analiza disociata a fazei ofensive de cea defensiva, desi, in realitate, acestea sint strins legate una de alta.

Aspectele principale asupra carora antrenorul trebuie sa se concentreze cind analizeaza faza de non-posesie sint urmatoarele:

  1. Echipa reuseste frecvent sa finalizeze actiunile, in asa fel incit sa ramina echilibrata in momentul in care trebuie sa se apere? (aceasta intrebare, care in realitate se refera la faza de posesie, il ajuta pe tehnician sa inteleaga daca faza defensive este negative influentata de lacunele pe care echipa le arata in faza ofensiva).

 

  1. Actiunea coordonata a blocului compus din atacanti si mijlocasi reuseste sa puna presiune pe adversari atunci cind acestia initiaza actiuni din propriul teren?
  • Virfurile participa la presingul ofensiv si ultradefensiv, stiu sa aleaga timpii si intensitatea corecta atunci cind ies in presiune?
  • Mijlocasii reusesc sa acompanieze eficace miscarile atacantilor?
  • Virfurile se retrag si-si asuma pozitii optime dupa ce au fost depasiti de linia mingii?

 

  1. Actiunea compartimentului median este eficace?
  • Jucatorii care compun linia mediana reusesc sa faca fata duelurilor cu adversarii directi?
  • Mijlocasii reusesc sa realizeze acoperirea corect, sa reduca timpul si spatiile adversarului?
  • Mijlocasii se retrag rapid odata ce au fost depasiti de linia mingii?

 

  1. Actiunea coordonata a blocului compus din mijlocasi si fundasi reuseste sa impiedice prefinalizarea adversarului?
  • Blocul reuseste sa creeze superioritate (densitate) in zona mingii?
  • Blocul reuseste sa gestioneze situatiile de egalitate numerica?
  • Blocul reuseste sa se deplaseze coordonat?

 

(va urma)