Jocurile amicale din presezon – piatra de moara legata de gatul antrenorilor

Perioada precompetitionala, care acum citiva ani era una de respiro din punctul de vedere al presiunii exercitate asupra antrenorilor, a devenit in timpurile noastre una extrem de periculoasa pentru acestia.

Despre ce este vorba?

Dupa o bine meritata perioada de odihna psiho-fizica, echipele se reunesc si antrenorii au foarte multe aspecte de pus la punct cu acestea pina la primul joc oficial. Iata citeva dintre ele:

  • Readaptarea organismului la nivelul necesar de sustinere a efortului
  • Dezvoltarea calitatilor fizice specifice si a capacitatilor psiho-fizice necesare realizarii Jocului tactic imaginat
  • Montarea psihica necesara obtinerii cresterii randamentului
  • Consolidarea si perfectionarea mijloacelor tehnico-tactice individuale, de grup si colective
  • Jocul tactic individual, in cupluri, terte, compartimente si in echipa
  • Armonizarea intersectoriala

Ar mai fi citeva, dar ma opresc la acestea. Dupa cum vedeti, nu sint putine, si in orice caz, necesita multa atentie si ratiune. Si multa munca pe teren. Exercitii simple sau complexe, stimulative, bine selectionate si efectuate la timpul oportun in antrenamente.

Printre mijloacele necesare si obligatorii atingerii scopurilor enumerate mai sus se numara asa zisele “jocuri amicale”. Sigur, termenul “amical” este unul general, orice se joaca fara a se contabiliza punctele puse la bataie este “amical”. Concret, in aceasta perioada, jocurile sint, sau ar trebui in mod profesionist sa fie, “de
verificare” sau “scoala”!

Verifici, inveti, consolidezi sau perfectionezi unul din aspectele enumerate mai sus. Unul, maxim doua, niciodata toate! Totul pentru a crea o echipa si un joc de calitate, capabil sa stringa puncte in competitie!

Pentru ca acesta reprezinta obiectivul primordial al acestei perioade precompetitionale: cresterea calitativa a jocului in competitie!

Planificarea si programarea tuturor formelor didactice si a mijlocelor de antrenament trebuie sa respecte si citeva principii metodologice cum ar fi cel al “Specificitatii” (doar e fotbal!), “Repetarii sistematice” (pentru formarea deprinderilor de joc), “Alternantei orizontale”(reglarea raportului efort-refacere)!

(Va continua)