Abordarea metodologică
Concepție, metodologie, mijloace adecvate
– Unde ajungem? Cum o facem? Ce mijloace folosim?
– Nu se ține cont de vârstă, gradul de pregătire
– Nu se lucrează pe aspectele tehnice (analitic și situațional)
– Se pierde din vedere obiectivul – esența!
Se exacerbează importanța rezultatelor
– Primul lucru care se întreabă în fotbalul românesc este „Ce-ai făcut la meci?” în loc de “Cum au jucat copiii?”
– Presiune pusă pe copii de către conducători, antrenori, părinți
Se efectuează antrenamente cu teme de seniori
– Se strigă permenent de pe margine “Dă pas, dă pas…”, uitându-se că obiectivul principal este crearea simțului perfect al mingii, dominarea ei de către copil
– Antrenorii cer copiilor să joace ca seniorii
Limbajul nepedagogic
– reproșuri
– înjurături adresate copiilor
Relația non-profesională antrenor-părinte
– Se permite intrarea părinților pe lângă sau pe teren la antrenamente și jocuri
– Se permit indicații și comentarii din partea părinților în timpul derulării procesului de instruire și a jocului oficial
– Se acceptă cadouri din partea părinților
– În general, relații prea apropiate de unii părinți în detrimentul altora, diferențe și interpretări diferite
Orgoliul negativ al antrenorului
-Antrenorii vor să câștige meciurile pentru orgoliul lor personal
-Acest lucru are efect negativ asupra copiilor
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.