GREȘELILE ANTRENORILOR  DE COPII ȘI JUNIORI

GREȘELILE ANTRENORILOR DE COPII ȘI JUNIORI

Abordarea metodologică

Concepție, metodologie, mijloace adecvate

– Unde ajungem? Cum o facem? Ce mijloace folosim?

– Nu se ține cont de vârstă, gradul de pregătire

– Nu se lucrează pe aspectele tehnice (analitic și situațional)

– Se pierde din vedere obiectivul – esența!

Se exacerbează importanța rezultatelor

– Primul lucru care se întreabă în fotbalul românesc este „Ce-ai făcut la meci?” în loc de “Cum au jucat copiii?”

– Presiune pusă pe copii de către conducători, antrenori, părinți

Se efectuează antrenamente cu teme de seniori

– Se strigă permenent de pe margine “Dă pas, dă pas…”, uitându-se că obiectivul principal este crearea simțului perfect al mingii, dominarea ei de către copil

– Antrenorii cer copiilor să joace ca seniorii

Limbajul nepedagogic

reproșuri

– înjurături adresate copiilor

Relația non-profesională antrenor-părinte

– Se permite intrarea părinților pe  lângă sau pe teren la antrenamente și jocuri

– Se permit indicații și comentarii din partea părinților în timpul derulării procesului de instruire și a jocului oficial

– Se acceptă cadouri din partea părinților

– În general, relații prea apropiate de unii părinți în detrimentul altora, diferențe și interpretări diferite

Orgoliul negativ al antrenorului

-Antrenorii vor să câștige meciurile pentru orgoliul lor personal

-Acest lucru are efect negativ asupra copiilor

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.