Invatarea si perfectionarea abilitatilor individuale la copii si juniori (2)

Invatarea si perfectionarea abilitatilor individuale la copii si juniori (2)

LECTIILE  ALLEN@TORE.net

Massimo Lucchesi

Continuare a materialului Invatarea si perfectionarea abilitatilor individuale la copii si juniori (1)

Din punct de vedere metodic, care este modul corect de operare?

Cred ca antrenorul trebuie sa identifice in prima etapa un obiectiv précis, pentru ca apoi sa determine grupul sa-l atinga, stimulindu-i vointa de a creste si a invata.

La Atalanta, ne concentram pe un obiectiv clar, de exemplu pe posesia mingii, si il lucram pina la exasperare. Fiecare antrenament continea exercitii de posesie, creindu-se astfel in constiinta jucatorilor necesitatea atingereii scopului. Odata formate anumite competente si abilitati, schimbam obiectivul concentrindu-ne asupra posesiei in conditii de presiune, prin obligativitatea presingului inalt sau a maxim trei atingeri in jocurile pe care le efectuam in antrenamente. Acest mod de operare ne-a adus multa satisfactie si a permis cresterea jucatorilor din punct de vedere al bagajului tehnico-tactic si al cunostintelor.

Peste toate, acordam mare atentie responsabilitatii jucatorilor, asumarii riscurilor din partea acestora in timpul jocurilor. In acest mod, copiilor le creste nivelul constiintei, incredereii si a disponibilitatii in joc.

Domnule Pin, cum se produce achizitionarea competentelor tehnico-tactice in mediul juvenil, din punctul dumneavoastra de vedere?

Sint de acord intrutotul cu ce a spus Cesare mai inainte. Cred ca un rol determinant, pe linga antrenor, il are clubul, societatea sportiva. Cautarea talentelor si munca depusa de scouteri este importanta preselectie.

Trebuie asadar, sa existe acord in intentii si continuitate in procesul de instruire a tuturor tehnicienilor care compun centrul juvenil.

EXERCITII

2. Exercitiu pentru dribling / triunghiuri de 2 v 1

Materiale
–         5 jucatori in fiecare careu
–         9 conuri
–         2 mingi

Reguli
–         mingea este pasata de unul din jucatorii care formeaza perechea de pe linia de fund
–         dupa pas acesta devine fundas si avanseaza catre linia mediana
–         jucatorul de pe partea opusa, cel care primeste mingea, avanseaza si incearca sa-l depaseasca pe fundas prin dribbling sau un-doi cu al treilea jucator

Obiective
–         pase lungi si scurte
–         dribling
–         un-doi
–         pozitionare defensiva in duel 1 v 2