Ciclul saptamanal de pregatire al lui Serse Cosmi

Intr-un articol mai vechi, publicat pe coaches-ahead.ro, reputatul Carlo Ancelotti expunea, pe linga multe alte aspecte legate de munca antrenorului, conceptia proprie in privinta designului ciclului sau programului saptaminal de antrenament. Vorbim de ciclul saptaminal in perioada competitionala, cel din perioada de pregatire ar fi destul de complicat de inteles din exterior, pentru ca ar depinde de prea multi factori interni, particulari antrenorului principal si staffului sau.

Consider ca este important sa studiem cit mai multe astfel de programe, ne deschide perspectivele, ne provoaca la comparatii si, de ce nu, ne ofera modele!

Astazi va ofer spre studiu programul saptaminal al unui alt antrenor din “cizma”, o figura pitoreasca in Serie A, Serse Cosmi.

Intotdeauna avind pe cap o sapca gen “Florin Halagian”, are reactii uimitoare pe marginea terenului in timpul jocurilor oficiale. Motiv pentru care gesturile si comportamentul lui au devenit subiecte de satira si comedie in emisiunile din Italia. Totul, unanim recunoscut de toti specialistii din peninsula, din cauza pasiunii formidabile pentru fotbal!

Nascut in 1958 la Perugia, Cosmi a trecut in afara echipei orasului natal pe la Genoa, Udinese, Brescia, Livorno, Palermo si Lecce, inainte de a conduce din 27 iunie 2012, pe Siena.

Sa vedem insa cum isi descrie modul de pregatire in “Il Nuovo Calcio” Sensi insusi:

LUNI:  repaus

MARTI:

Dupa-masa

–         exercitii proprioceptive = exercitii de balans, coordonare si agilitate

–         sedinta de forta (se desfasoara in sala, sub indrumarea preparatorului fizic)

–         pe teren, exercitii de tehnica individuala cu intensitate mica

–         exercitii atletice pentru dezvoltarea potentei aerobice

MIERCURI:

Dimineata:

–         sedinta de forta (se desfasoara in sala, sub indrumarea preparatorului fizic)

–         jocuri pe teren redus cu echipe formate din 4-5-6 jucatori

Dupa-masa:

–         exercitii tactice pentru faza de nonposesie

–         exercitii tactice pentru faza de posesie

JOI:

Dupa-masa:

–         joc scoala cu o echipa de nivel mai mic, dar care sa opuna totusi rezistenta

–         de preferinta, echipa adversa sa joace in sistemul adoptat de viitorul adversari

–         toti jucatorii sa evolueze 45min.

VINERI:

Dupa-masa:

–         exercitii fizice pentru imbunatatirea vitezei

–         exercitii tactice pentru posesia mingii

–         lucru tactic specific contra sistemului defensiv al adversarului pe care urmeaza sa-l intilnim

–         faze fixe standard

–         faze fixe pentru exploatarea punctelor slabe ale adversarului

SIMBATA:

Dimineata sau dupa-masa:

–         repetare faze fixe

–         joc din 3 atingeri sau liber

DUMINICA:

– JOC OFICIAL