LECTIILE ALLEN@TORE.net
Massimo Lucchesi
Cit de importanta este pregatirea tehnica in mediul copiilor?
Abilitatile cu care jucatorul reuseste sa “comunice” cu mingea sint cerinte indiscutabile in jocul de fotbal. Insa ele trebuie asociate in mod ideal intr-un program de lucru in care dezvoltarea tuturor celorlalte componente, tactica, fizica sau de mentalitate sint indispensabile in exprimarea unui fotbal modern, in viteza!
Cum programati din punct de vedere didactic si metodologic?
Cred ca dezvoltarea calitatii jucatorilor prin predarea mai multor sisteme de joc este metoda cea mai completa in formarea acestora. In acelasi timp cred ca in Italia este dificil de aplicat “modelul Ajax”, acela in care toate echipele, de la cele mai fragede virste, joaca in sistemul primei echipe (nr.trad: 4-3-3). Obiectivul in cazul lor, este acela de a dezvolta specific postului, jucatorul. Scopul este acela de a avea un fir calauzitor care uneste echipele toate echipele din sectorul juvenil cu echipa profesionista.
Din punct de vedere practic, ce exercitii tehnico-tactice dezvolta capacitatea de mentinere a posesiei mingii si deci, controlul jocului si care faciliteaza presingul si atacul rapid?
Exercitiile care antreneaza aceste aspecte fundamentale sint numeroase. Citeva ati prezentat in materialele anterioare, altele vor urma. Retineti ca cerintele de baza sint pasa, un-doi-urile si duelurile 1v1. Odata invatate si perfectionate aceste elemente de tactica individuala, se introduc exercitii de situatie care au ca obiectiv demarcarea si receptia balonului, precum si tranzitia pozitiva.
EXERCITII
4. Exercitiu 6 v 4 + 2 jolly (mijlocasi)
Descriere
– intr-un careu de 30/15m se pozitioneaza sase jucatori pe laturi (galben), patru in centru (albastru) si doi jolly (rosu)
– jolly se misca in interior pentru a sustine jucatorii de pe margine care au posesia
– jucatorii de pe laturi au o atingere, jolly doua atingeri
– daca jolly reusesc sa paseze cu cei din exterior, se acorda un punct
– jucatorii din centru incearca sa impiedice posesia
– antrenorii fixeaza un timp de joc, apoi schimba rolurile jucatorilor (cei din exterior trec in centru si invers)