PERIOADA DE TRANZIȚIE – CUM NE ANTRENĂM INDIVIDUAL ÎN PERIOADA DE ÎNTRERUPERE A ACTIVITĂȚII (3)

PERIOADA DE TRANZIȚIE – CUM NE ANTRENĂM INDIVIDUAL ÎN PERIOADA DE ÎNTRERUPERE A ACTIVITĂȚII (3)

Este o situație nemaiîntâlnită cea prin care trecem acum, cea cauzată de virusul COVID-19!

În aceste momente fotbalul trece pe planul doi!

Trebuie să înțelegem că nimic nu este mai important decât viața noastră!

Să respectăm recomandările: fără antrenamente colective!

Și totuși trebuie să ne antrenăm!

Pentru asta am considerat că ar fi important să vă ofer câteva sugestii, idei, recomandări care v-ar putea ajuta în această perioadă de pauză forțată (care, cu siguranță va dura mai mult de 2 luni de zile) pentru ca jucătorii să se poată antrena individual din punct de vedere al factorului fizic, astfel încât, la reluarea campionatului să posede o bună bună capacitate psiho-fizică.

Materialele pe care le veți citi in următoarele zile puteți să le considerați doar sugestii, opinii personale ale autorilor, care vă oferă diferite perspective și nu programe obligatorii pe care trebuie să le urmați mot a mot!

Toate aceste articole se adresează antrenorilor, preparatorilor fizici și bineînțeles, jucătorilor!

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Ciprian Urican

 

                                

                                                         

PROPRIOCEPTIVITATE: 13 exerciții practice pentru prevenție, recuperare și antrenament sportiv

 

Autor: DANIEL PERAZZOLO

                                                                                                                      Lecțiile Allenatore.net     

                                                           

                                                                                           Cum lucrăm specific cu materiale proprioceptive

 

CONCEPTE DE BAZĂ ALE PROPRIOCEPTIVITĂȚII

Proprioceptorii sunt terminații nervoase care transmit informații sistemului nervos; stimulii sunt avertizați de receptori aflați în mușchi, tendoane și capsule articulare.

Aceste terminații generează impulsuri nervoase care sunt transmise către măduva spinării. Aceste impulsuri pot rămâne acolo pentru determinarea reflexelor spinale sau pot ajunge în alte zone ale măduvei spinale sau creierului pentru determinarea unor funcțiuni specifice.

Proprioceptorii au o funcție importantă în controlul contracților mușchilor scheletici.

Acest control este realizat prin intermediul a doi receptori distincți: fusuri neuromusculare (parte musculară) și organele tendonului Golgi (localizate în tendoane).

Proprioceptivitatea este un termen care descrie intrările senzoriale detectate la schimbările poziției corpului, gradul de tensiune și întindere a diverșilor mușchi sau tendoane.

Proprioceptivitatea este utilizată pentru:

  • Recuperarea post-traume
  • Prevenirea accidentărilor
  • Antrenamentul sportiv

 

 

PROPRIOCEPTIVITATEA: EXERCIȚII PRACTICE

Exemple de materiale proprioceptive:

 

Exercițiul nr.1

Picorul dr. în față, piciorul stg. mai în spate, postate în lungime pe tabletă (sau cu ce material lucrați!). Bustul vertical și gambele lejer fixate. Menținerea poziției 20”, pauză 20” (1:1).

 

Conținut Restricționat

Ne pare rău dar numai utilizatorii cu conturi Premium pot accesa această postare. Dacă ai un cont Premium, te rugăm să te loghezi.

#  #  #

 

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.